open menu

Fiche professeur

images

TOUZANI Mourad

  • briefcase Marketing
  • quality Habilitation à Diriger des Recherches, Sciences de Gestion, Marketing
Domaines de spécialisation

    Comportement et expérience d'achat des consommateurs, Diffusion des innovations, Marketing international et interculturel, Culture et comportements

Mourad TOUZANI est Professeur à NEOMA Business School. Il est titulaire d’un doctorat en Sciences de Gestion, spécialité Marketing de l’IAE d’Aix-en-Provence et une HDR de l’Université de Tunis. Ses thèmes de recherche de prédilection sont l’Innovation et l’innovativité, la Culture, le Comportement du consommateur, les Pays émergents et les Nouvelles formes de communication et de distribution. Il a publié des articles dans des revues académiques telles que le Journal of Business Research, Qualitative Market Research, le Journal of Product and Brand Management, le Journal of the Academy of Marketing Science, Gérer et Comprendre et le Journal of Small Business and Enterprise Development.

Dernières publications

  • The moderating role of attachment styles in emotional bonding with service providers
  • Marketing to the (new) generations: summary and perspectives
  • Connecto ergo sum! An Exploratory Study of the Motivations behind the Usage of Connected Objects
  • How off-track tourists create their own event: a customer-dominant logic perspective
  • Islam and ideology at the movies: Prototypes, stereotypes, and the political economy/Islam et idéologie au cinéma : prototypes, stéréotypes et économie politique
  • How real are virtual experiences? For a better understanding of virtual experiences and their impact on consumers’ real-life
  • Motivations and Inhibitions Behind the Adoption and Continuous Use of IoT Wearable Devices: Exploring and Comparing Three Major Frameworks