ANTONETTI, P., C. VALOR MARTÍNEZ, I. BAGHI, H. GONZÁLEZ-GÓMEZ, "Consumer emotional ambivalence: a state-of-the-art review",
Journal of Marketing Management, Mai 2025
DOI : 10.1080/0267257X.2025.2526488
KAKARIKA, M., S. TAGHAVI, H. GONZÁLEZ-GÓMEZ, "Don’t Shoot the Messenger? A Morality‑ and Gender‑Based Model of Reactions to Negative Workplace Gossip",
Journal of Business Ethics, Janvier 2024, vol. 189, pp. 329–344
DOI : 10.1007/s10551-023-05355-7
GONZÁLEZ-GÓMEZ, H., S. HUDSON, "Employee frustration with information systems: appraisals and resources☆",
European Management Journal, Juin 2024, vol. 42, pp. 425-436
DOI : 10.1016/j.emj.2023.03.004
GONZÁLEZ-GÓMEZ, H., S. HUDSON, A. RYCHALSKI, "When suppression is good and reappraisal is not: The boiling point of anger in a service encounter/Quand la suppression vaut mieux que la réévaluation : le point d’ébullition de la colère dans les rencontres de service",
Recherche et Applications en Marketing (English Edition), Mars 2024, vol. 39, no. 1, pp. 1-14
DOI : 10.1177/20515707231182488
RYCHALSKI, A., H. GONZÁLEZ-GÓMEZ, S. HUDSON, "Comment lutter contre les incivilités envers les agents de la fonction publique ?", The Conversation, Février 2024
GONZÁLEZ-GÓMEZ, H., "Comment lutter contre les incivilités envers les agents de la fonction publique ?", Le courrier des maires et des élus locaux, Juillet 2024
HUDSON, S., H. GONZÁLEZ-GÓMEZ, C. CLAASEN, "Societal Inequality, Corruption and Relation-Based Inequality in Organizations",
Journal of Business Ethics, Octobre 2022, no. 181, pp. 789–809
DOI : 10.1007/s10551-021-04957-3
GONZÁLEZ-GÓMEZ, H., C. CLAASEN, S. HUDSON, "Entreprise : « Embaucher et promouvoir des proches tend à fragiliser les organisations »", Le Monde, Janvier 2022
GONZÁLEZ-GÓMEZ, H., "En interne, le piston affecte l'engagement des salariés", L'Usine Nouvelle, Avril 2022
HUDSON, S., H. GONZÁLEZ-GÓMEZ, "Can impostors thrive at work? The impostor phenomenon’s role in work and career outcomes",
Journal of Vocational Behavior, Août 2021, no. 128, pp. 103601
DOI : 10.1016/j.jvb.2021.103601
GONZÁLEZ-GÓMEZ, H., S. HUDSON, A. RYCHALSKI, "The psychology of frustration: Appraisals, outcomes, and service recovery",
Psychology and Marketing, Septembre 2021, vol. 38, no. 9, pp. 1550–1575
DOI : 10.1002/mar.21528
GONZÁLEZ-GÓMEZ, H., S. HUDSON, "Can impostors thrive at work?", HR Zone, Octobre 2021
GONZALEZ GOMEZ, H., "The hidden secret of workplace bullying", We Are The City, Octobre 2019
HUDSON, S., H. GONZALEZ GOMEZ, C. CLAASEN, "Legitimacy, Particularism and Employee Commitment and Justice",
Journal of Business Ethics, Juillet 2019, vol. 157, no. 3, pp. 589-603
DOI : 10.1007/s10551-017-3685-1
GONZALEZ GOMEZ, H., "Quand la honte devient source de créativité", Harvard Business Review France, Septembre 2018
HUDSON, S., H.GONZALEZ GOMEZ, A.RYCHALSKI, "Call centers: is there an upside to the dissatisfied customer experience?",
Journal of Business Strategy, Mars 2017, vol. 38, no. 1, pp. 39-46
DOI : 10.1108/JBS-01-2016-0008
KAKARIKA, M., H.GONZALEZ GOMEZ, Z.DIMITRIADES, "That wasn't our deal: A psychological contract perspective on employee responses to bullying",
Journal of Vocational Behavior, Juin 2017, vol. 100, pp. 43-55
DOI : 10.1016/j.jvb.2017.02.005
KAKARIKA, M., H.GONZALEZ GOMEZ, "7 choses à savoir sur le harcèlement au travail", Huffington Post, Octobre 2017
GONZALEZ GOMEZ, H., A.RITCHER, "Turning shame into creativity: The importance of exposure to creative team environments",
Organizational Behavior and Human Decision Processes, 2015, vol. 126, pp. 142-161
DOI : https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2014.09.004