YU

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YU Tianjiao

PhD / Doctorat international en Marketing - comportement des consommateurs

Tianjiao (April) YU est Professeur Assistant de Marketing à NEOMA Business School. Elle a obtenu son Ph.D. de Washington University à St Louis. Elle se spécialise dans le comportement des consommateurs et la prise de décision. Sa recherche porte sur la façon dont les consommateurs prennent des décisions financières, des décisions d’élimination et portent des jugements sur d’autres personnes. Elle a publié dans Journal of Consumer Research.

APRIL, T., C. CRYDER, R. A. LEBOEUF, "Refund Psychology", Journal of Consumer Research, Août 2024, vol. 51, no. 2, pp. 238-255
10.1093/jcr/ucad067

YU, A., S. M. NOWLIS, "Consumers are Less likely to Recycle Sensitive Personal Care Products" dans Association for Consumer Research, 2024, Paris, France
YU, A., Y. JIA, "Fairness in Gifting to Multiple Recipients" dans Association for Consumer Research, 2024
YU, A., S. M. NOWLIS, "Consumers are Less likely to Recycle Sensitive Personal Care Products" dans Association for Consumer Research, 2023, Seattle, WA., États-Unis
YU, A., S. M. NOWLIS, "Consumers are Less likely to Recycle Sensitive Personal Care Products" dans European Association for Consumer Research 2023, 2023, Amsterdam, Pays-Bas
YU, A., H. MENG, Y. JUN, "Sneaking into a Cinema Without Buying a Ticket: How Metaphor Reduces Piracy" dans Association for Consumer Research 2023, 2023, Seattle, États-Unis
YU, A., C. CRYDER, R. A. LEBOEUF, "Refund Psychology" dans Society of Consumer Psychology, 2022
YU, A., C. CRYDER, S. E. SCOTT, "The Crime of Wanting" dans Society of Consumer Psychology, 2022
YU, A., C. CRYDER, S. E. SCOTT, "The Crime of Wanting" dans Association for Consumer Research, 2021
YU, A., C. CRYDER, R. A. LEBOEUF, "Refund Psychology" dans Society of Judgement and Decision Making, 2020
YU, A., C. CRYDER, R. A. LEBOEUF, "Refund Psychology" dans Association for Consumer Research, 2020
YU, A., C. CRYDER, S. E. SCOTT, "The Purchase versus Own Effect: Purchasing a luxury product signals worse moral character than owning it" dans Association for Consumer Research, 2019, Seattle, WA., États-Unis

APRIL, T., C. CRYDER, R. A. LEBOEUF, "Refund Psychology", Journal of Consumer Research, Août 2024, vol. 51, no. 2, pp. 238-255 DOI : 10.1093/jcr/ucad067