AYADI, K., "The link of dissimilar service recovery and oline complaining behavior", 2019
AYADI, K., "Do retailers have an accountability towards children’s food wellbeing?" dans Kids and Retailing Conference, 2017, Bordeaux, France
MANTHIOU, A., K.AYADI, V. G.KUPPELWIESER, "The social media scape: An integrative framework and measurement scale", Global Marketing Conference, 2016, Hong Kong
AYADI, K., I.MURATORE, "Parental online buying: the end of children’s influence?" dans 7th international Children and Teen Consumption Conference, 2016
AYADI, K., G.GUINCHEVA, J.LAGIER, ""The screen behind the conversation...On the impact of digital device on children-adults interactions in museum visit"" dans Marketing of Arts, Cultural and Creative Industries Symposium, Turin (Italy), 2016
MANTHIOU, A., K.AYADI, V. G.KUPPELWIESER, "The social media scape: An integrative framework and measurement scale" dans 2016 Global Marketing Conference, 2016, Conrad Hong Kong, Hong Kong
ULRICH, I., O. BOUJENA, Y. PIRIS JABINET, L. CHICHEPORTICHE, K. AYADI, "Food metaphor in advertisings of non-food brands: an exploratory examination" dans 3rd , International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI), 2015, Londres, Royaume-Uni
AYADI, K., L.CAO, "Child consumers are not miniature adults: how children re-appropriate store environments" dans 2nd, International Colloquium on Kids and Retailing, 2015, Budapest, Hongrie
AYADI, K., V.DE BARNIER, J.LAGIER, ""J'aime mon musée : la perception esthétique des enfants et leur rapport à l'art"" dans 13th International Marketing Trends Conference, Venice (Italy), 2014
RABASSO, C., J. RABASSO, K. AYADI, "Responsible Consumption Perception by International Young Consumers: Local Habits or Global Behavior?" dans Global Marketing Conference, Korean School of Marketing Seoul, 2012, Seoul, Corée, République De
AYADI, K., "Social marketing used at school to fight children obesity prevalence: a French school case study" dans 11th International Marketing Trends Conference, 2012, Venise, Italie
AYADI, K., "Styles parentaux d'éducation et transmissions intrafamiliales des pratiques alimentaires" dans 10ème Colloque International de l’Association Tunisienne du Marketing (ATM), 2012, Hammamet, Tunisie
BREE, J., K. AYADI, P. EZAN, "Intra-generational influences in food consumption: the role of siblings" dans 4th International Multidisciplinary Child and Teen Consumption Conference, 2010, Norrköping, Suède
AYADI, K., P.EZAN, N.RAJOHANESA, "C'est trop bon! Les représentations de la gourmandise par les enfants de 7 à 10 ans" dans 9th International Marketing Trends Conference, 2010, Venise, Italie
AYADI, K., "Children perception of store atmosphere : youth consumers are not miniature adults" dans 39th European Marketing Academy Annual Conference (EMAC), 2010, Copenhague, Danemark
AYADI, K., P.EZAN, "Communiquer sur les produits plaisir auprès des enfants dans le domaine alimentaire: enjeux et controverses" dans 16ème Colloque National de la Recherche en IUT, 2010, France
RABASSO, C., J.RABASSO, K.AYADI, "Consommation responsable et diversité: une approche transculturelle" dans 6èmes, Rencontres Internationales de la Diversité, 2010, Corte, France
AYADI, K., "Le transfert des préférences alimentaires au sein de la famille, un processus bidirectionnel" dans 77e Congrès de l'Association Francophone pour le Savoir (ACFAS), 2009, Ottawa, Canada
AYADI, K., P.EZAN, "Impact des allégations santé dans les messages publicitaires télévisés sur les pratiques alimentaires des enfants " dans XIV Colloque National de la Recherche en IUT, 2008, Lyon, France
AYADI, K., J.BREE, "La "famille-consommateur" et l'apprentissage du goût: une approche par les études de cas" dans 5ème Colloque International de l'Association Tunisienne du Marketing (ATM), 2007, Tunisie
AYADI, K., P.EZAN, "L'utilisation de l'image des enfants dans les supports de Communications : application dans le secteur banque-assurance" dans XIII Colloque National de la Recherche en IUT, 2007, Metz, France
EZAN, P., K.AYADI, "Lorsque le marketing participe à la réduction de la prévalence de l’obésité chez l’enfant : le cas EPODE " dans XII Colloque National de la Recherche en IUT, 2006, Brest, France
AYADI, K., "Perception du point de vente par les enfants : étude de l'impact des couleurs et de la musique " dans 10èmes Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne, 2005, Dijon, France
AYADI, K., "Préférences alimentaires et socialisation de l’enfant consommateur " dans 1ère Journée AFM du Marketing Agroalimentaire, 2005, Montpellier, France
AYADI, K., "Apprentissage du goût et préférences alimentaires chez l'enfant" dans XIè Colloque National de la Recherche dans les IUT, 2005, Université de Rouen, France