ALLAL-CHERIF, O., J. F. GALLEGO-NICHOLLS, A. CARRILERO-CASTILLO, F. J. SENDRA GARCIA, "Stepping out of the innovation race to embrace outnovation: Fostering well-being and responsible consumption through sustainability, simplicity, authenticity, and nostalgia",
Technological Forecasting and Social Change, Janvier 2025, vol. 210, no. 123906, pp. 1-17
DOI : https://doi.org/10.1016/j.techfore.2024.123906
ALLAL-CHERIF, O., J. M. GUAITA MARTINEZ, E. MONTESINOS SANSALONI, "Sustainable esports entrepreneurs in emerging countries: Audacity, resourcefulness, innovation, transmission, and resilience in adversity",
Journal of Business Research, Janvier 2024, vol. 171, pp. 114382
DOI : 10.1016/j.jbusres.2023.114382
POISSONNIER, H., O. ALLAL-CHERIF, M. A. LE DAIN, "Developing a sustainable buyer-supplier collaboration: an approach based on Herzberg’s Two-Factor Theory",
Supply Chain Forum: An International Journal, Janvier 2024, vol. 25, no. 1, pp. 1-14
DOI : 10.1080/16258312.2023.2288851
ALLAL-CHERIF, O., R. PUERTAS, P. CARRACEDO, "Intelligent influencer marketing: how AI-powered virtual influencers outperform human influencers",
Technological Forecasting and Social Change, Mars 2024, vol. 200, no. 123113, pp. 1-14
DOI : 10.1016/j.techfore.2023.123113
ALLAL-CHERIF, O., "GTA VI, le jeu vidéo le plus attendu de tous les temps", The Conversation, Janvier 2024
POISSONNIER, H., M.-A. LE DAIN, O. ALLAL-CHERIF, "Management bienveillant : pourquoi il ne faut pas prendre les dilemmes pour des paradoxes, En ligne", Harvard Business Review France, Janvier 2024
ALLAL-CHERIF, O., "Le Brésil : pionnier de l’influence virtuelle", Forbes, Février 2024
ALLAL-CHERIF, O., "Pourquoi Elon Musk attaque OpenAI ?", Forbes, Mars 2024
ALLAL-CHERIF, O., "L’e-sport, facteur d’inclusion et d’ascension sociale ?", The Conversation, Mars 2024
ALLAL-CHERIF, O., "Taylor Swift, l'icône pop qui influence la technologie", The Conversation, Mai 2024
ALLAL-CHERIF, O., "Comment rendre votre entreprise plus inclusive ? L’exemple d’AXA.", Forbes, Juin 2024
ALLAL-CHERIF, O., "Inoxtag : l’ascension d’un entrepreneur qui repousse les limites de Youtube", The Conversation, Septembre 2024
ALLAL-CHERIF, O., "Comment MrBeast, le youtubeur le plus suivi du monde, réinvente le divertissement audiovisuel", The Conversation, Décembre 2024
ALLAL-CHERIF, O., "Born to be sustainable: how to combine strategic disruption, open innovation, and process digitization to create a sustainable business",
Journal of Business Research, Janvier 2023, no. 154
DOI : 10.1016/j.jbusres.2022.113379
ALLAL-CHERIF, O., "Salon du Bourget : L'aéronautique entre décarbonation, relocalisation et nouvelle compétition", The Conversation, Juin 2023
GELDAGE, P., J.-M. HUET, O. ALLAL-CHERIF, "Comment créer une entreprise génétiquement durable", Harvard Business Review France, Octobre 2023, vol. En ligne
POISSONNIER, H., O. ALLAL-CHERIF, M.-A. LE DAIN, "Partage et respect dans les relations acheteurs-fournisseurs", Forbes.com, Décembre 2023
ALLAL-CHERIF, O., M. GUIJARRO-GARCIA, K. ULRICH, "Fostering sustainable growth in aeronautics: Open social innovation, multifunctional team management, and collaborative governance",
Technological Forecasting and Social Change, Janvier 2022, vol. 174, no. 121269, pp. 1-8
DOI : https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121269
ALLAL-CHERIF, O., "Univers parallèles et mondes virtuels : la guerre des métavers est commencée", The Conversation, Janvier 2022
ALLAL-CHERIF, O., "Intelligent cathedrals: Using augmented reality, virtual reality, and artificial intelligence to provide an intense cultural, historical, and religious visitor experience",
Technological Forecasting and Social Change, Mai 2022, vol. 178
DOI : 10.1016/j.techfore.2022.121604
ALLAL-CHERIF, O., E. LOMBARDO, F. JAOTOMBO, "Serious games for managers: Creating cognitive, financial, technological, social, and emotional value in in-service training",
Journal of Business Research, Juillet 2022, vol. 146, pp. 166-175
DOI : 10.1016/j.jbusres.2022.03.083
ALLAL-CHERIF, O., "Vers une aéronautique durable : la transition écologique des avionneurs et des compagnies aériennes", The Conversation, Mars 2022
ALLAL-CHERIF, O., "Êtes-vous bien cyber-protégé ?", Forbes, Mars 2022
ALLAL-CHERIF, O., "Comment le numérique a propulsé la campagne de Jean-Luc Mélenchon", Forbes, Avril 2022
ALLAL-CHERIF, O., A. GOMBAULT, C. CHARLES, "American Latter-Day Saint Business Leaders: A Meta-Ethical, Prosocial, and Transformational Leadership",
Journal of Management, Spirituality and Religion, Août 2022, vol. 19, no. 4, pp. 422-450
DOI : 10.51327/YUGX1495
ALLAL-CHERIF, O., "Les influenceurs virtuels sont-ils plus puissants que les influenceurs humains ?", The Conversation, Septembre 2022
ALLAL-CHERIF, O., "Comment les saints des derniers jours influencent le management mondial", The Conversation, Décembre 2022
ALLAL-CHERIF, O., J.-M. HUET, P. GEDALGE, "Etre un leader éthique pendant l’apocalypse", Harvard Business Review France, Décembre 2022
ALLAL-CHERIF, O., V.SIMON-MOYA, A.BALLESTER, "Intelligent purchasing: How artificial intelligence can redefine the purchasing function",
Journal of Business Research, Janvier 2021, vol. 124, pp. 69-76
DOI : 10.1016/j.jbusres.2020.11.050
ALLAL-CHERIF, O., "Avec la réalité virtuelle, la deuxième vie de Notre-Dame de Paris", The Conversation, Janvier 2021
ALLAL-CHERIF, O., "La pandémie vue par les séries", The Conversation, Avril 2021
ALLAL-CHERIF, O., "Comment transformer un fournisseur en partenaire ?", The Conversation, Avril 2021
ALLAL-CHERIF, O., A. YELA ARANEGA, R. CASTAÑO SANCHEZ, "Intelligent recruitment: How to identify, select, and retain talents from around the world using artificial intelligence",
Technological Forecasting and Social Change, Août 2021, vol. 169, no. 120822, pp. 1-11
DOI : 10.1016/j.techfore.2021.120822
ALLAL-CHERIF, O., M. GUIJARRO-GARCIA, J. C. BALLESTER-MIQUEL, A. CARRILERO-CASTILLO, "Being an ethical leader during the apocalypse: Lessons from the walking dead to face the COVID-19 crisis",
Journal of Business Research, Septembre 2021, vol. 133, pp. 354-364
DOI : 10.1016/j.jbusres.2021.05.008
ALLAL-CHERIF, O., "Débat : Le politique et l’influenceur, une alliance gagnant-gagnant ?", The Conversation, Mai 2021
ALLAL-CHERIF, O., "Mon directeur achats est une IA", The Conversation, Septembre 2021
ALLAL-CHERIF, O., "Comment s’explique l’improbable succès de « Squid Game » ?", The Conversation, Octobre 2021
DECAMPS, A., O. ALLAL-CHERIF, A. GOMBAULT, "Fostering Knowledge of the Sustainable Development Goals in Universities: The Case of Sulitest",
Sustainability, Novembre 2021, vol. 13, no. 23, pp. 13215
DOI : 10.3390/su132313215
ALLAL-CHERIF, O., "Airbus again becomes the world’s leading aircraft manufacturer", The Conversation, Janvier 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Mon DRH est une IA", The Conversation, Février 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Être un leader pendant l’apocalypse : leçons de « The Walking Dead »", The Conversation, Mars 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Quels défis pour Air France après la crise du Covid-19 ?", The Conversation, Mai 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Crashs, conception défectueuse, crise aérienne… Le Boeing 737 Max revolera-t-il un jour ?", The Conversation, Juin 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Pourquoi les jeux vidéo peuvent nous apprendre à gérer les crises", The Conversation, Juin 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Et si nous affrontions les virus avec des jeux vidéo ?", The Conversation, Juin 2020
GOMBAULT, A., O.ALLAL-CHERIF, "Entre Attentisme Et Résilience : La Gestion De La Crise En France", Forbes, Avril 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Covid-19 : un vrai défi pour la cybersécurité", Confluences, Mai 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Les youtubeurs stars : des entrepreneurs créatifs et innovants", The Conversation, Septembre 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Refaire Sens Pour Sortir De La Crise", Forbes, Septembre 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Covid-19 : une uberisation des fake news", The Conversation, Octobre 2020
ALLAL-CHERIF, O., "PS5 en rupture mondiale : désastre ou génie marketing ?", The Conversation, Novembre 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Pourquoi travaille-t-on plus et mieux en télétravail ?", The Conversation, Octobre 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Comment les GAFA ont renforcé leur domination", Forbes, Septembre 2020
ALLAL-CHERIF, O., "Covid-19 : le prétexte d’un totalitarisme numérique?", Forbes, Mai 2020
ALLAL-CHERIF, O., "A380 : de la prouesse technologique au fiasco commercial", The Conversation, Février 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Airbus A380: A high-tech marvel that didn't live up to its promise", Business Standard, Février 2019
MAKHLOUF, M., O.ALLAL-CHERIF, "Strategic Values of Cloud Computing Transformation",
Journal of Global Information Management, Janvier 2019, vol. 27, no. 1, pp. 128-143
DOI : 10.4018/JGIM.2019010107
ALLAL-CHERIF, O., "Air France–KLM: when cooperation becomes confrontation", The Conversation, Mars 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Boeing 737 Max: air safety, market pressures and cockpit technology", The Conversation, Mars 2019
ALLAL-CHERIF, O., "RH : les nouvelles armes pour recruter les meilleurs candidats", The Conversation, Février 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Airbus, Boeing, Google, Textron, Toyota, VW… la guerre des drones autonomes de transport de passagers", The Conversation, Mars 2019
ALLAL-CHERIF, O., A.GOMBAULT, "Digital cathedrals: bringing Notre-Dame de Paris back to life", The Conversation, Avril 2019
ALLAL-CHERIF, O., A.GOMBAULT, "Cathédrales numériques : restaurer et visiter Notre-Dame grâce aux nouvelles technologies", The Conversation, Avril 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Intelligence Artificielle : L’Évangélisme Numérique Ou L’Avènement De La Religion Technologique", Forbes, Mai 2019
ALLAL-CHERIF, O., "DRH, recrutez des gamers comme managers", The Conversation, Mai 2019
ALLAL-CHERIF, O., "« Black Mirror » ou le côté obscur de la technologie", The Conversation, Mai 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Aéronautique : la menace sino-russe plane sur le duopole Airbus-Boeing", The Conversation, Juin 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Comment l’IA aide l’entreprise à sourcer, piloter et… innover dans ses achats", The Conversation, Septembre 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Musées et monuments superstars : gérer l’affluence grâce au numérique", The Conversation, Octobre 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Fortnite, un phénomène économique, social, sportif et culturel", The Conversation, Octobre 2019
ALLAL-CHERIF, O., "L’entrée de Disney dans la guerre du streaming fragilise l’hégémonie de Netflix", The Conversation, Novembre 2019
ALLAL-CHERIF, O., "Disney takes on Netflix in the streaming wars", The Conversation, Novembre 2019
ALLAL-CHERIF, O., "« Star Wars », une saga hors norme", The Conversation, Décembre 2019
GOMBAULT, A., O.ALLAL-CHERIF, A.DECAMPS, C.GRELLIER, "ICT Adoption Behaviours of Heritage Organizations in South West Europe: Conservative, Pragmatist and Pioneering", International Journal of Arts Management, 2018, vol. 21, no. 1, pp. 4-16
ALLAL-CHERIF, O., H.POISSONNIER, "Achats et création de valeur durable",
Logistique & Management, Décembre 2017, vol. 25, no. 4, pp. 251-252
DOI : 10.1080/12507970.2017.1393241
ALLAL-CHERIF, O., "Quand être multiculturel ne suffit plus : une approche multifonctionnelle, inter-organisationnelle et trans-générationnelle de la fonction achats", Excellence HA, Janvier 2017, no. 8, pp. 38-40
ALLAL-CHERIF, O., "Promoting and managing collaborative performance", Strategic Direction, Février 2017, vol. 33, no. 2
ALLAL-CHERIF, O., M.BIDAN, "Collaborative open training with serious games: Relations, culture, knowledge, innovation, and desire",
Journal of Innovation & Knowledge, Janvier 2017, vol. 2, no. 1, pp. 31-38
DOI : 10.1016/j.jik.2016.06.003
BOMPAR, L., O.ALLAL-CHERIF, "La dynamique de la confiance sur la coopération acheteur / vendeur en B2B",
Logistique & Management, Janvier 2017, vol. 25, no. 4, pp. 253-265
DOI : 10.1080/12507970.2017.1376602
GOMBAULT, A., O.ALLAL-CHERIF, A.DÉCAMPS, "ICT adoption in heritage organizations: Crossing the chasm",
Journal of Business Research, Novembre 2016, vol. 69, no. 11, pp. 5135-5140
DOI : 10.1016/j.jbusres.2016.04.093
ALLAL-CHERIF, O., M.BIDAN, M.MAKHLOUF, "Using serious games to manage knowledge and competencies: The seven-step development process",
Information Systems Frontiers, Décembre 2016, vol. 18, no. 6, pp. 1153-1163
DOI : 10.1007/s10796-016-9649-7
ALLAL-CHERIF, O., M.MAKHLOUF, "Using Serious Games for Human Resource Management: Lessons From France's Top 40 Companies",
Global Business and Organizational Excellence, Mars 2016, vol. 35, no. 3, pp. 27-36
DOI : 10.1002/joe.21668
ALLAL-CHERIF, O., M.MAKHLOUF, "Using serious games to manage knowledge: The SECI model perspective",
Journal of Business Research, Mai 2016, vol. 69, no. 5, pp. 1539-1543
DOI : 10.1016/j.jbusres.2015.10.013
ALLAL-CHERIF, O., "The Way Towards Open Innovation: Airbus Multi-Functional Teams", European Scientific Journal, Décembre 2015, vol. 11, pp. 129-139
ALLAL-CHERIF, O., "Implementing a sustainable purchasing policy: an exploratory sudy in the Colas Group", European Scientific Journal, Novembre 2015, vol. 11, pp. 427-437
ALLAL-CHERIF, O., "Achats et Open Innovation : l'A380 le Technocampus EMC² d'Airbus", Revue Française de Gestion Industrielle, Mars 2015, vol. 34, no. 3, pp. 7-26
MAKHLOUF, M., O.ALLAL-CHERIF, "Pertinence and Feasibility of a Unifying Holistic Approach of IT Governance",
International Journal of IT/Business Alignment and Governance, Janvier 2015, vol. 6, no. 1, pp. 1-15
DOI : 10.4018/IJITBAG.2015010101
ALLAL-CHERIF, O., M.MAKHLOUF, A.BAJARD, "Les serious games au service de la gestion des ressources humaines : une cartographie dans les entreprises du CAC40", Revue Système d'Information et Management, Mars 2014, vol. 19, no. 3, pp. 97-126
ALLAL-CHERIF, O., "Le rôle de la fonction achats dans l'innovation ouverte : une observation participante chez Airbus", Revue Management et Gouvernance, Janvier 2014, no. 11
ALLAL-CHERIF, O., "Using Serious Games to Recruit, Integrate and Train your Employees: an Exploratory Study of Practices", European Scientific Journal, Mai 2014, no. Special Issue, pp. 283-292
ALLAL-CHERIF, O., "Vers des indicateurs de performance achats plus collaboratifs et plus durables", Excellence HA, Février 2013, no. 2, pp. 28-33
ALLAL-CHERIF, O., "La collaboration au coeur de l'évolution de la fonction achats", Excellence HA, Janvier 2013, no. 1, pp. 4-10
ALLAL-CHERIF, O., "Comment bien collaborer avec des clients qui vous détestent ?", Revue Profession Achat, Septembre 2013, no. 51, pp. 18-19
ALLAL-CHERIF, O., "Les acheteurs sont-ils trop ou mal payés ?", Revue Profession Achat, Juin 2013, no. 50, pp. 14-15
ALLAL-CHERIF, O., "Pourquoi la fonction achats va-t-elle (et doit-elle) bientôt disparaître de vos entreprises ?", Revue Profession Achat, Juin 2013, no. 50, pp. 24-26
ALLAL-CHERIF, O., "Pourquoi garder des PME dans notre panel de fournisseurs ?", Revue Profession Achat, Mars 2013, no. 49, pp. 38-39
ALLAL-CHERIF, O., M.-Z.BABAI, M.BIDAN, "Supply Chain Forum: an International Journal,", Supply Chain Forum: An International Journal, Janvier 2012, vol. 13, no. 4, pp. 2-3
ALLAL-CHERIF, O., M.-Z.BABAI, "Do Electronic Marketplaces Improve Procurement Performance?",
Supply Chain Forum: An International Journal, Décembre 2012, vol. 13, no. 3, pp. 40-54
DOI : 10.1080/16258312.2012.11517297
ALLAL-CHERIF, O., "Improving Sustainable Procurement: The Role of Information Systems", International Journal of E-Services and Mobile Applications, Janvier 2012, vol. 4, no. 1, pp. 42-58
ALLAL-CHERIF, O., S.MAIRA, "Collaboration as an Anti-Crisis Solution: The Role of the Procurement Function", International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, Novembre 2011, vol. 41, no. 9, pp. 860-877
ALLAL-CHERIF, O., M.FAVIER, "Le modèle économique des places de marché électroniques. Du transactionnel au collaboratif",
Revue Française de Gestion, Janvier 2008, no. 181, pp. 161-173
DOI : 10.3166/RFG.181.161-173