Ouvrir le menu

LIAO Ching T.

PhD, Management

Ching T. Liao est Professeur Assistant au département Stratégie & Entrepreneuriat à NEOMA Business School. Elle est titulaire d'un doctorat de l'IESE Business School (Espagne) et d'un MSc de la London School of Economics (Royaume-Uni). Elle enseigne la Stratégie, l'Entrepreneuriat et la Gestion de l'innovation aux niveaux licence et master. Ses recherches portent sur l'imitation et l'innovation, en particulier sur leur antécédent, leur processus, leur conséquence et leur relation. Elle étudie également comment le contexte des pays émergents affecte le comportement des entreprises et leurs résultats en termes de performance. Ses travaux ont été publiés dans des revues telles que Industrial and Corporate Change et Small Business Economics. Ching participe activement à des conférences internationales et fait office de réviseur ad hoc pour plusieurs revues. Elle a été chercheuse invitée à la Copenhagen Business School (Danemark) et chercheuse invitée à la Deusto Business School (Espagne). Auparavant, elle a travaillé pendant plusieurs années chez Deloitte & Touche, où elle s'est spécialisée dans l'analyse des rapports financiers et la vérification préalable des opérations de fusion et d'acquisition transfrontalières.

Domaines de spécialisation

  • Imitation versus innovation
  • Innovation collaborative
  • Pays émergents
  • Productivité

Récentes contributions académiques

  • LIAO, T. -C., "Skill improvement by product imitation", Small Business Economics, Février 2021
    DOI : 10.1007/s11187-021-00456-x
  • LIAO, T.-C., "Laggards imitate, leaders innovate: The heterogeneous productivity effect of imitation versus innovation", Industrial and Corporate Change, Avril 2020, vol. 29, no. 2, pp. 375–394
    DOI : 10.1093/icc/dtz043
  • LIAO, T.-C., A.COLOVIC, "Learning-by-exporting and SMEs: the effect of the open search strategy and market-oriented information" dans European International Business Academy, 2020, online conference, Viena, Autriche

Academic Journals

  • LIAO, T. -C., "Skill improvement by product imitation", Small Business Economics, Février 2021
    DOI : 10.1007/s11187-021-00456-x
  • LIAO, T.-C., "Laggards imitate, leaders innovate: The heterogeneous productivity effect of imitation versus innovation", Industrial and Corporate Change, Avril 2020, vol. 29, no. 2, pp. 375–394
    DOI : 10.1093/icc/dtz043

Academic conferences

  • LIAO, T.-C., A.COLOVIC, "Learning-by-exporting and SMEs: the effect of the open search strategy and market-oriented information" dans European International Business Academy, 2020, online conference, Viena, Autriche
  • LIAO, T.-C., "Laggards imitate, leaders innovate: The heterogeneous productivity effect of imitation versus innovation" dans DRUID Academy Conference, 2018, Copenhagen, Danemark
  • LIAO, T.-C., "The heterogeneous productivity effect of imitation versus innovation" dans Academy of Management (AOM) annual meeting, 2018, Chicago, États-Unis
  • LIAO, C., "From imitation to innovation: Skill upgrading through adaptation" dans DRUID annual conference, 2017, New-York, États-Unis
  • LIAO, C., "Product imitation and skill upgrading: Firm level evidence from developing countries" dans Academy of Management annual meeting (AOM), 2017, Atlanta, États-Unis
  • LIAO, C., "Innovation versus imitation: The role of distance to technology frontier in the relationship among innovation, imitation, and performance" dans DRUID-Asia Inaugural Conference, 2016, Singapore
  • LIAO, C., "To innovate or to imitate: Technology development determines ‘the’ strategy" dans DRUID Academy, 2016, Bordeaux, France
  • LIAO, C., "Innovation and imitation: New product portfolio and firm performance in Spain" dans Strategic Management Society (SMS) annual conference, 2015, Denver, États-Unis
  • LIAO, C., A.DONE, M.MAEDLER, "CFO perceptions of e-purchasing: Automation, operational performance, and confidence about future performance" dans IPSERA, 2011
  • LIAO, C., A.DONE, M.MAEDLER, "Implication of e-purchasing systems for managing the operations-finance interface: An empirical study of CFOs" dans EurOMA, 2011

Dissemination activity

  • COLOVIC, A., C. T. LIAO, "The Impact of Open Search, Foreign Ownership, and Market information on SME exporters’ productivity" dans 11ème conférence Atlas AFMI, 2021, Online conference, France
  • LIAO, T.-C., "First Data User Conference, organized by The Competitiveness Research Network" dans France Stratégie, 2019, Paris, France
  • LIAO, C., "Skill acquisition after imitation: Evidence from firms in low and middle-low income countries" dans EFMD Job Fair and Conference for PhDs in Business and Management, 2016, Brussels, Belgique
  • LIAO, C., "The role of digital innovation in the traditional innovation process" dans Barcelona Doctoral Consortium on Digital Innovation, 2015, Espagne