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Fiche professeur

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KUPPELWIESER Volker Georg

  • briefcase Marketing
  • quality PhD, Service Management
Domaines de spécialisation
  • Marketing et management des services
  • Individual age perception
  • Customers' Decision Making
  • Methodological Advances
  • Organisational Service Behaviour
  • Group Services
  • Customer Contact Scenarios
  • Expérience client

Dr. Volker G. Kuppelwieser est professeur de Marketing à NEOMA Business School (France). Ses principaux centres d'intérêt portent sur la Gestion de services, le Comportement organisationnel dans le domaine des services et les Perceptions individuelles de l'âge dans les services. Il a tenu plusieurs postes dans le secteur des services et dispose d'une expérience de 12 ans dans le secteur.

Volker a publié dans des revues telles que Marketing Letters, Human Relations, Journal of Business Research, Journal of Service Management et Journal of Retailing and Consumer Services, entre autres.

Il a également donné de nombreuses conférences et intervient en tant que relecteur dans plusieurs revues de Marketing et de Comportement organisationnel. Il est également membre du comité de rédaction du Journal of Services Marketing et réviseur expert de l'Alexander-von-Humboldt-Foundation, Allemagne.

Dernières publications

  • The missing link? Fairness as the ultimate determinant of service profitability.
  • Toward Application and Testing of Measurement Scales and an Example
  • Unstable interactions in customers’ decision making: an experimental proof
  • Consumer Responses to Planned Obsolescence
  • Customer Engagement in Evolving Technological Environments: Synopsis and Guiding Propositions
  • Customer trust recovery: an alternative explanation
  • Intentionality and transformative services: Wellbeing co-creation and spillover effects
  • Measuring customer experience quality: The EXQ scale revisited
  • Digitalization’s impacts on productivity: A Model to Evaluate the Impact of Digitalization on Productivity applied in the German Building Construction Industry
  • Man vs Machine: Examining the Three Themes of Service Robotics in Tourism and Hospitality
  • Customer experience in the B2B area: the impact of age-related impressions
  • Equilibrating Resources and Challenges During Crises: A Framework for Service Ecosystem Wellbeing
  • Viewpoint: a primer for inclusive service marketing theory
  • Revisiting The Age Construct: Implications for Service Research
  • Age is a Construct, not a Characteristic
  • Revisiting the Age Construct: Implications for Service Research
  • Beziehungsmaßnahmen als Zusatzdienstleistung: Eine empirische Betrachtung des Kundennutzens