Ouvrir le menu

Actualités

Séminaires de Recherche en Marketing

Publié le 04 février 2021 par NEOMA

  • Corps professoral
  • Recherche

La série de séminaires de recherche en Marketing de NEOMA BS Finance est organisée par le département Marketing et est ouverte à tous.

Les séminaires abordent tous les domaines de recherche relatifs au marketing.

Ils ont lieu chaque premier jeudi du mois, 14h30 et 16h30.

Chaque session se compose de deux interventions (1 heure chacune) : l’une animée par un chercheur invité et l’autre par un enseignant-chercheur de NEOMA BS.

Les séminaires ont lieu sur le campus parisien de NEOMA, 6 rue Vandrezanne – Immeuble Zenith – 75013 Paris.

Durant la pandémie de Covid 19, les séminaires se tiennent en ligne.

Contact : Pour toute question sur les séminaires ou des propositions de Research Talk, contactez Mourad TOUZANI (mourad.touzani@neoma-bs.fr) or Amy SONG (amy.song@neoma-bs.fr), coordinateurs des séminaires pour le département Marketing.

Scheduled seminars 2021-2022

The schedule will be updated in a regular basis

Thursday, October 21, 2021 at 2:00 pm, online via Zoom

Noelle CHUNG (NEOMA): « When Do Business Buyers Offer Suppliers a “Second Chance” After Being Betrayed? The Role of Emotions in Business Buyers’ Betrayal Experience »

Thursday, December 9, 2021 at 2:00 pm, online via Zoom

  • 2:00-3:00 pm: Fanny CAMBIER (NEOMA): « Fallible Service Robots at the Frontline: How Choice to Interact with Them Improves Service Satisfaction and Repurchase Intentions »
  • 3:00-4:00 pm: Ralf van der Lans (Hong Kong University of Science and Technology): « Online Advertising Suppresses Visual Competition during Planned Purchases »

 

Previous seminars

2020-2021

  • Stefano PUNTONI (Rotterdam School of Management, Erasmus University, Netherlands): “Consumers and autonomous technology: An emerging framework”
  • Satadruta MOOKHERJEE (NEOMA): “Digital Signaling Strategies: A Comparative Analysis.”
  • P.K. Kannan (Robert H. Smith School of Business at the University of Maryland): “Identifying Market Structure: A Deep Network Representation Learning of Social Engagement”
  • Tom KIM (NEOMA): “Perceived Disease Cause and Preference of Treatments” 
  • Joonas Rokka (EM Lyon): “Doing videography in consumer and marketing research”
  • Julia Pueschel, Maria Carolina Zanette, and Mourad Touzani (NEOMA): “Re-arranging dressing practices: the role of objects in spreading ugly luxury”
  • Xiaoling LI, (London School of Economics and Political Science): “Digital Piracy, Creative Productivity, and Customer Care Effort: Evidence from the Digital Publishing Industry”
  • Jaakko ASPARA (NEOMA): “Effect of intelligence on consumers’ responsiveness to a pro-environmental tax: Evidence from large-scale data on car acquisitions of male consumers”

Contact

Vous souhaitez plus d’information ou avez une question particulière à laquelle vous n’avez pas trouvé réponse dans le site ? Contactez-nous !
  • *champs obligatoires